Obsah
Oddelenie majetkovo-právne a údržby majetku
Vedúca oddelenia
JUDr. Ľubica Hofmannová
1. poschodie, kancelária č. 2.05
Tel.: 02 / 6020 0939
e-mail: lubica.hofmannova@stupava.sk
Všetky potrebné informácie a kontakty nájdete v sekcii ako vybaviť.
Oddelenie majetkovo-právne plní najmä tieto úlohy:
- podieľa sa na tvorbe normatívnych právnych aktov, najmä všeobecne záväzných nariadení, smerníc a ostatných vnútorných riadiacich dokumentov mesta, vnútroorganizačných predpisov mestského úradu,
- zastupuje mesto v konaniach pred súdmi v občiansko-právnych, obchodno-právnych a pracovno-právnych sporoch, pokiaľ nie je v tomto organizačnom poriadku uvedené inak,
- zastupuje mesto v právnom styku so správnymi orgánmi, pred orgánmi prokuratúry a v konaniach vo veci prejednania dedičstva pred notármi, pokiaľ nie je v tomto organizačnom poriadku uvedené inak,
- vypracúva právne stanoviská a odpovede k žiadostiam o sprístupnenie informácie v zmysle zákona č. 211/2000 Z. z.,
- vypracováva právne analýzy, stanoviská a vyjadrenia,
- vypracováva návrhy žalôb, vyjadrení a odvolaní,
- zabezpečuje zastupovanie vo veciach opatrovníctva pokiaľ nie je v tomto organizačnom poriadku uvedené inak,
- vedie register súdnych konaní, v ktorých je účastníkom alebo svedkom mesto,
- zabezpečuje právnu agendu týkajúcu sa nakladania s nehnuteľným majetkom vo vlastníctve a správe mesta,
- spracováva podklady k prenájmu, resp. predaju nehnuteľností vo vlastníctve mesta,
- pripravuje podklady a zastupuje mesto v katastrálnych konaniach, najmä spracováva podklady k žiadostiam o zriadenie vecného bremena na pozemkoch vo vlastníctve mesta, podklady k návrhom na zápis vlastníckeho práva do katastra nehnuteľnosti, pripravuje geodetické podklady pre katastrálne konania,
- pripravuje podklady a vykonáva úkony súvisiace s majetkovoprávnym vysporiadavaním majetku mesta,
- zabezpečuje podklady z katastra nehnuteľností pre potreby mesta,
- zhromažďuje a vyhodnocuje podklady pre zápis práv do katastra nehnuteľností, poskytuje odborné konzultácie vo veci katastra nehnuteľností pre potreby mestského úradu,
- vypracováva evidenciu nájomných zmlúv o užívaní pozemkov pod stavbami garáží,
- vydáva súhlas, záväzné stanovisko, stanovisko alebo vyjadrenie k podnikateľskej a inej činnosti právnických osôb a fyzických osôb a k umiestneniu prevádzky na území mesta, ak tak ustanovuje osobitný predpis,
- plní úlohy týkajúce sa času predaja v obchode a času prevádzky služieb podľa nariadenia mesta,
- vedie agendu a evidenciu SHR,
- pripravuje podklady a vypracovanie zmlúv (kúpnych, darovacích, nájomných, zámenných, o vecnom bremene),
- vedie evidenciu zmlúv a zodpovedá za ich zverejňovanie,
- obstaráva znalecké posudky, geometrické plány, výpisy z katastra nehnuteľností,
- vykonáva inventarizáciu pozemkov vo vlastníctve a v správe mesta a vedie ich evidenciu,
- vedie priestupkové konania, v prípade ak vec spadá pod agendu oddelenia,
- rieši susedské spory podľa osobitného predpisu v súčinnosti s ostatnými oddeleniami,
- rieši iné správne delikty v súčinnosti s ostatnými oddeleniami,
- zabezpečuje vybavovanie sťažností v súčinnosti s ostatnými organizačnými útvarmi,
- vykonáva a eviduje zmeny súvisiace s činnosťami mesta Stupava ako akcionára, vlastníka, spoluvlastníka alebo člena obchodných spoločností s majetkovou účasťou mesta alebo združení, ktorých členom je mesto,
- vykonáva preberanie prác a služieb od dodávateľov v rámci svojej pôsobnosti,
- predkladá návrhy na opravy a údržbu budov vo vlastníctve a prevádzke mesta,
- zabezpečuje odstraňovanie havárií na majetku mesta,
- zabezpečuje dohľad nad bytovým hospodárstvom a budovami vo vlastníctve mesta,
- zabezpečuje úlohy spojené s odberom energií (teplo, voda, plyn, elektrina, stočné, vodné),
- pripravuje podklady pre návrh rozpočtu v položkách výkonu oddelenia a sleduje jeho čerpanie,
- zabezpečuje revízie elektro, plynu, bleskozvodov a pod.,
- zabezpečuje úlohy v oblasti nahlasovania a riešenia škodových udalostí na majetku mesta, mimo majetku zvereného do správy,
- zabezpečuje zametanie chodníkov a zbieranie odpadkov v okolí budovy, odhŕňanie snehu pred budovou, kosenie, a pod.,
- zabezpečuje údržbu a prevádzkyschopnosť budov vo vlastníctve mesta,
- zabezpečuje upratovanie priestorov Mestského úradu, Mestskej polície a zdravotného strediska,
- pripravuje a pripomienkuje interné predpisy, všeobecne záväzné nariadenia a iné právne podania za oblasť svojej vecnej príslušnosti.
Zoznam parciel vo vlastníctve mesta Stupava k 30.06.2020 tu na stiahnutie.
Oddelenie údržby majetku plní najmä tieto úlohy:
- zabezpečuje dohľad nad bytovým hospodárstvom a budovami vo vlastníctve mesta,
- zabezpečuje ich údržbu, opravy a upratovanie, ak nie sú tieto údržby a opravy zabezpečované prevádzkovateľmi alebo užívateľmi budov, alebo nie sú zabezpečené inými zmluvnými vzťahmi s tretími osobami,
- zabezpečuje úlohy spojené s odberom energií (teplo, voda, plyn, elektrina, stočné),
- vykonáva preberanie prác a služieb od dodávateľov v rámci svojej pôsobnosti,
- predkladá návrhy na opravy a údržbu budov vo vlastníctve a prevádzke mesta,
- zabezpečuje revízie elektro, plynu, bleskozvodov a pod.,
- zabezpečuje údržbu a upratovanie budov vo vlastníctve mesta,
- zabezpečuje prevádzkyschopnosť budov vo vlastníctve mesta,
- zabezpečuje odstraňovanie havárií na majetku mesta.