Každoročne sa do Národných dní „Pýtajme si slovenské“ zapája viac ako milión občanov aj vďaka spolupráce s mestami a obcami Slovenska, ktoré informujú svojich občanov o tejto aktivite. Tento rok nebude výnimkou ani Stupava.
Za posledných pár rokov projektu Kvalita z našich regiónov, ktorého sú Národné dni súčasťou, sa nám podarilo zvýšiť záujem spotrebiteľov o sledovanie krajiny pôvodu pri nákupoch až o 60%. Je povzbudzujúce, že si spotrebitelia čoraz viac uvedomujú dôsledky svojho nákupného správania na makroekonomiku krajiny, v ktorej žijú. Dôležitosť nakupovania domácich produktov sa stala celospoločenskou témou. Viac ako 60% ľudí sa doma, v práci, medzi priateľmi rozpráva o dopadoch nákupného patriotizmu na kvalitu nášho života.
Dozrel čas na rozšírenie komunikácie so spotrebiteľom o ďalšie oblasti, ako je neplytvanie potravinami či surovinovými zdrojmi a upriamenie ich pozornosti na hodnoty, ktoré sú v nich ukryté. Dozrel čas na poukázanie ďalších súvislostí, ktoré sú spojené s nakupovaním domácich produktov, teda nielen na dopad na našu ekonomiku, ale aj na naše zdravie, životné prostredie a taktiež na celú kvalitu života, za ktorú nesieme spoločnú zodpovednosť a ktorú vytvárame na základe nášho správania počas života každého z nás.
Kúpou slovenských výrobkov podporujeme zamestnanosť. Pýtajme si slovenské výrobky, podporujme slovenské služby a prispejme tak k zvýšeniu celkovej životnej úrovne nás všetkých.