Navigácia

Obsah

STANOVISKO RIADITEĽKY ZÁKLADNEJ ŠKOLY K PRENÁJMU ŠPORTOVEJ HALY

Typ: ostatné
STANOVISKO RIADITEĽKY ZÁKLADNEJ ŠKOLY K PRENÁJMU ŠPORTOVEJ HALY Zverejňujeme v plnom znení stanovisko riaditeľky ZŠ kpt. Nálepku v Stupave Mgr. Zuzany Šimkovej k prenájmu športovej haly.

Vážení priatelia stupavskej základnej školy, rodičia, naši športovci a tréneri  hádzanej  a všetci, ktorí v  týchto letných dňoch počúvate o zániku hádzanej v meste. 

Dovoľte mi, aby som sa ako riaditeľka základnej školy vyjadrila k niektorých nepravdivým ohováraniam, ktorým som v posledných dňoch vystavená, či už na sociálnych sieťach  alebo v mailovej komunikácii a ktoré sa snažia navodiť dojem, že škola a mesto už nepodporuje viac hádzanú a tento šport v meste končí.  Bola som obvinená z toho, že škola sa snažila prekaziť plánované sústredenie reprezentantiek, že škola ruší prenájom školských športovísk a pod. Nič z toho samozrejme nie je pravda. 

Pokiaľ ide o hádzanárske sústredenie kadetiek a medzištátny zápas proti Islandu o tejto skutočnosti som sa dozvedela až dňa 24.6.2019, t.j. 7 dní pred začiatkom tohto sústredenia. Dozvedela som sa to z emailu ktorý prišiel dňa 24.6. 2019 o 13:15 hod. od p. Prokeša, kde bolo vedeniu školy oznámené, že  mu prišla objednávka na Školskú halu - sústredenie reprezentantiek. Z neskoršieho stretnutia s pánom Draškovičom však vyplynulo, že reálna objednávka bola zo strany hádzanárskeho zväzu doručená pánovi Prokešovi už 6 mesiacov predtým, avšak zo strany pána Prokeša bola táto objednávka oficiálne doručená vedeniu školy až 24.6.2019. Urobte si vlastný názor.  Problém celej akcie spočíval v tom, že už na začiatku júna škola na svojom webe zverejnila oznam pre verejnosť o zatvorení športovísk z dôvodu plánovaných rekonštrukčných prác, pravidelnej údržby a  dezinfekcie a čerpania dovoleniek. Zo strany vedenia školy teda už bolo naplánované  od 1.7. do 4.7. čistenie šatní od plesní, dezinfekcia, vypratanie priestorov šatní a telocvične a  príprava na maliarske práce, ktoré začali 8.7. A práve z týchto  hygienických dôvodov bolo najprv  oznámené Slovenskému zväzu hádzanej, že nebude  možné vyhovieť objednávke .

Následne na  osobnom stretnutí s p. Draškovičom, ktoré sa konalo dňa 26.6. sme hľadali spoločné možnosti ako túto situáciu riešiť a  dohodli sme sa na podmienkach prenájmu, s ktorými súhlasili obidve zúčastnené strany - ako hádzanársky zväz, tak aj vedenie školy. Išlo o kompromisné riešenie, ktoré umožnilo organizovať sústredenie reprezentantiek a zároveň realizovať prípravu plánovaných prác s čo najmenšou ujmou.  Nové vedenie školy teda nenesie zodpovednosť za nedorozumenia, ktoré v súvislosti s organizáciou tohto podujatia nastali.   

Podstata vyššie spomenutých problémov spočíva v tom, že v minulosti bola celá správa a prenájom všetkých školských športovísk zverená pánovi Prokešovi, ktorý rozhodoval o prenájmoch, o časoch a rezerváciách priestorov haly. Práve preto sa stalo že pán Prokeš zrejme nepovažoval za potrebné informovať vedenie školy o takýchto akciách, pretože dôležité bolo, že o nich vedel on sám.   Od 1.7. 2019 som však ako štatutárny zástupca prebrala úplnú zodpovednosť za celkový chod školy, za jej majetok a financie.  Preto som v súlade so svojimi kompetenciami oznámila p. Prokešovi  odobratie zodpovednosti  za prenájom všetkých školských športovísk, pričom toto moje rozhodnutie bolo podmienené aj "Správou o výsledku kontroly príjmov", vypracovanou  hlavnou kontrolórkou mesta Stupava na základe jej minuloročnej kontroly v základnej škole (mimochodom správa je zverejnená aj na webe a každý sa s ňou môže oboznámiť).  Mojim záujmom je, aby sa v tomto nastavil spravodlivý systém, aby existoval jednotný a na daný rok pevný cenník prenájmov športovísk, aby sa nájmy riešili cez zmluvy s jednotlivými nájomcami s platbami cez faktúru a na účet školy (nie mimo a v hotovosti), aby prístup a kľúče od športovísk mal jeden správca, ktorý bude zároveň kontrolovať, či sa v prenajatých priestoroch vykonávajú naozaj aktivity, pre ktoré boli priestory prenajaté.  A v neposlednom rade, aby prístup do školských športovísk mali aj ostatné športové odvetvia ako napr. futbalisti, florbalisti a pod.  Jednoducho povedané, ide mi o to, aby sa nastavil určitý systém, ktorý bude platiť na každý daný školský rok a bude rešpektovaný všetkými zainteresovaným subjektami - ako  športovými organizáciami, tak aj vedením školy a vedením mesta, do zriaďovateľskej kompetencie ktorého škola patrí.

Aj z tohto dôvodu sa dňa 1.7. 2019 sa uskutočnilo  moje dohodnuté stretnutie s p. Vighom ohľadne hádzanárskych tréningov v mesiaci august pre klub HC Tatran Stupava. Na tomto stretnutí sme sa snažili obidve strany nájsť spoločný prienik našich požiadaviek. Dohodli sme sa, že zástupca hádzanárov prinesie navrhovaný rozpis všetkých tréningov. Z mojej strany bola požiadavka, aby tréningy boli realizované v doobedňajších hodinách, z dôvodu personálneho pokrytia zamestnancami školy. Dňa 8.7. prebehlo rokovanie, kde p. Vigh priniesol dohodnutý  rozpis celodenných tréningov a naplánovaný turnaj viacerých družstiev na dni 29.8. – 1.9.2019, pričom v súvislosti  týmto turnajom bola požiadavka aj na prenájom časti školy a tried v ktorých budú  športovci prespávať. Tréningy mal naplánované od  8:00 hod. do 21:30 hod.

Dohodli sme sa na predbežných prevádzkových hodinách haly od 8:00 do 19:30 hod. a podmienkach, ktoré spoločne akceptujú zúčastnené strany. Pokiaľ ide o veľký hádzanársky turnaj, ktorý má byť organizovaný v dňoch 29.8. - 1.9.2019 ide opätovne o veľmi nepríjemný termín, pretože v tom čase bude všetko v škole pripravené na nábeh nového školského roka - škola bude uprataná, vyčistená, plne zariadená. Mojou logickou podmienkou teda je a bude, aby organizátor turnaja zabezpečil upratanie priestorov a ich vrátenie do pôvodného stavu v akom ho prevzal. Takisto by som pre budúcnosť privítala, aby sa takéto masové akcie neorganizovali v posledných dňoch letných prázdnin a prakticky niekoľko hodín pred začiatkom nového školského roka.     

O funkciu  riaditeľky školy som sa uchádzala na základe môjho najlepšieho vedomia, svedomia a poskytnutia všetkých mojich znalostí. 

Ako som už uviedla - mojim zámerom je vytvoriť spolupracujúce prostredie všetkých zúčastnených zložiek, ktoré sa spolupodieľajú  na výchove a vzdelávaní žiakov a naďalej podporovať záujem detí o všetky športy, ktoré prebiehajú v škole.

Nerozumiem statusu p. Draškoviča zverejneného na sociálnych sieťach, kde nepravdivo uvádza skutočnosti, že HC Tatranu Stupava nebude umožnené  v auguste trénovať a pod.  Takisto nerozumiem stanovisku viacerých diskutujúcich, ktorí človeka odsudzujú narýchlo, bez znalosti potrebných súvislostí, pretože nepravdivými a neúplnými informáciami  len zbytočne zavádzajú verejnosť. Chcem opätovne hádzanársku verejnosť ubezpečiť, že tento šport má plnú podporu vedenia školy, že sa nechystá žiadne rušenie športu, len sa snažíme do vzájomnej spolupráce priniesť systém a poriadok, pretože v konečnom dôsledku to bude na úžitok všetkých zainteresovaných.    

 

S úctou

 

Mgr. Zuzana Šimková

riaditeľka ZŠ


Vytvorené: 9. 7. 2019
Posledná aktualizácia: 9. 7. 2019 13:45
Autor: