Obsah
Osvedčovanie podpisov a listín
Čo vybavíte
Osvedčenie podpisov na listinách a listiny, ktoré majú byť použité v rámci Slovenskej republiky. Pre potreby využitia v cudzine je potrebné sa obrátiť na notársky úrad.
Mesto Stupava zodpovedá za to, že príslušná osoba sa podpísala na listine, alebo uznala podpis za svoj vlastný. Nezodpovedá však za obsah a formálnu správnosť samotnej listiny.
Mesto Stupava zodpovedá za to, že kópia osvedčenej listiny sa zhoduje s predloženým originálom listiny. Neosvedčuje obsah ani pravdivosť skutočností, ktoré sú uvedené v listine.
Čo potrebujete
- Platný doklad o totožnosti:
– občiansky preukaz
– pas
– vojenská knižka
– v prípade cudzinca cestovný pas, ID karta, povolenie na pobyt - Listinu, na ktorej má byť podpis osvedčený
Vzory formulárov pre splnomocnenie a čestné vyhlásenie
Správny poplatok (v eurách)*
- Osvedčenie podpisu (za každý jeden podpis): 2,-
- Osvedčenie fotokópie listín v slovenskom jazyku (za každú jednu aj načatú stranu A4): 2,-
- Osvedčenie fotokópie v českom jazyku (za každú jednu aj načatú stranu A4): 3,-
* Správne poplatky sa obvykle vyberajú v kancelárii v hotovosti, prevodom z účtu alebo poštovým poukazom v zmysle zákona o správnych poplatkoch a sú príjmom mesta Stupava.
Mesto Stupava ako správny orgán zvyšuje správny poplatok za osvedčenie podpisu na 3,00 Eur, ak:
- je osvedčovanie spojené so zviazaním voľných listín; zvýšenie sa vyberá len za prvý osvedčený podpis na listine
- sa osvedčovanie podpisu vykonáva mimo úradnej miestnosti alebo mimo stránkových hodín Mestského úradu Stupava.
U koho vybavíte
Bc. Andrea Bolíková– Matrika
prízemie, kancelária č. 1.03
Tel.: 02 / 6020 0916
e-mail: andrea.bolikova@stupava.sk