Obsah
Ekonomické oddelenie
Vedúca oddelenia:
Ing. Katarína Tomkovičová
1. poschodie, kancelária č. 2.10
Tel.: 02 / 6020 0921
e-mail: katarina.tomkovicova@stupava.sk
Všetky potrebné informácie a kontakty nájdete v sekcii ako vybaviť.
Ekonomické oddelenie plní najmä tieto úlohy:
- zostavuje návrh rozpočtu mesta a jeho organizácií na príslušné obdobie, sleduje, kontroluje a vyhodnocuje jeho plnenie, navrhuje jeho zmeny v priebehu roka a v prípade potreby upozorňuje na riziká neplnenia rozpočtu,
- zostavuje dlhodobé a krátkodobé plány tvorby príjmov a čerpania výdavkov rozpočtu mesta,
- riadi, organizuje a zabezpečuje financovanie úloh mesta, preveruje opodstatnenosť a efektívnosť vynakladania finančných prostriedkov, vykonáva v zmysle smernice o finančnej kontrole a audite finančnú kontrolu, oznamuje prednostovi a primátorovi zistené nedostatky,
- vypracováva smernice týkajúce sa ekonomického oddelenia,
- spolupracuje s audítorom a hlavným kontrolórom mesta pri vykonávaní auditu a kontrolnej činnosti,
- zostavuje záverečný účet mesta a výročnú správu,
- zabezpečuje a plní úlohy mesta vyplývajúce zo zákona na ochranu osobných údajov v súlade s platnou legislatívou a Bezpečnostným projektom mesta na ochranu osobných údajov,
- zabezpečuje platobný a zúčtovací styk s bankami a právnickými a fyzickými osobami,
- vykonáva a zodpovedá za peňažné operácie podľa zmlúv a iných záväzkov mesta,
- vedie evidenciu pohľadávok a záväzkov a zodpovedá za ich plnenie,
- zabezpečuje fakturáciu v zmysle uzatvorených zmlúv,
- zodpovedá za zverejňovanie faktúr,
- zabezpečuje poistenie majetku, mimo majetku zvereného do správy a poistenie osôb pri zahraničných pracovných cestách,
- zodpovedá za zúčtovanie nenávratných zdrojov financovania a darov poskytovateľom,
- zabezpečuje archiváciu účtovných dokladov,
- zodpovedá za správnosť zostatkov účtov v nadväznosti na rozpočet mesta,
- inventarizuje majetok mesta a vedie jeho operatívnu evidenciu, s výnimkou pozemkov,
- vykonáva účtovnú závierku mesačne,
- zabezpečuje platobný styk a financovanie rozpočtových a príspevkových organizácií mesta,
- zabezpečuje spracovanie výkazov pre potreby štátneho výkazníctva a štatistiky,
- vedie a zabezpečuje kompletnú agendu personalistiky a miezd a náhrad súvisiacich s výkonom práce pre zamestnancov mesta a volených predstaviteľov mesta, (poslancov Mestského zastupiteľstva Stupava, členov Mestskej rady Stupava, komisií a jej predsedov a podpredsedov), pre osoby vykonávajúce zárobkovú činnosť na základe dohôd podľa Zákonníka práce, členov volebných komisií a podobne,
- vykonáva správu dane z nehnuteľností, miestneho poplatku za komunálne odpady a drobné stavebné odpady, miestnych daní a poplatku za rozvoj v zmysle platných zákonov a všeobecne záväzných nariadení mesta,
- vymáha daňové pohľadávky mesta v zmysle platnej legislatívy, vydáva exekučné príkazy a zriaďuje záložné právo v súčinnosti s majetkovo-právnym oddelením,
- vykonáva pokladničnú činnosť v plnom rozsahu,
- vykonáva zriaďovateľskú a zakladateľskú funkciu k rozpočtovým a príspevkovým organizáciám mesta, pokiaľ nie je v tomto organizačnom poriadku uvedené inak
- pripravuje a pripomienkuje interné predpisy, všeobecne záväzné nariadenia a iné právne podania za oblasť svojej vecnej príslušnosti.
- referát účtovníctva a fakturácií,
- referát personalistiky a miezd,
- referát dane z nehnuteľnosti,
- referát miestnych daní a pokladňa,
- referát poplatku za odpady.
- referát pohľadávok
1. referát účtovníctva a fakturácií
- zabezpečuje platobný a zúčtovací styk s bankami a právnickými a fyzickými osobami, vykonáva a zodpovedá za peňažné operácie podľa zmlúv a iných záväzkov mesta, vedie evidenciu všetkých objednávok,
- vedie evidenciu pohľadávok a záväzkov a zodpovedá za ich plnenie, vedie a zodpovedá za účtovníctvo a evidenciu majetku mesta v zmysle platných právnych predpisov, zodpovedá za účtovnú evidenciu majetku mesta a vysporiadanie zistených rozdielov pri inventarizácii majetku,
- zabezpečuje poistenie majetku, mimo majetku zvereného do správy a poistenie osôb pri zahraničných pracovných cestách,
- zabezpečuje archiváciu účtovných dokladov ekonomického oddelenia,
- zodpovedá za správnosť zostatkov účtov v nadväznosti na rozpočet mesta,
- vedie knihu faktúr dodávateľov a odberateľov, vystuvuje likvidačné listy k faktúram, zabezpečuje zverejňovanie účtovných dokladov,
- vykonáva úhrady a likvidáciu faktúr
- inventarizuje dlhodobý hmotný majetok mesta a vedie jeho operatívnu evidenciu, vykonáva účtovnú závierku mesačne.
Jana Jankovičová
1. poschodie, kancelária č. 2.10
Tel.: 02 / 6020 0920, 02 / 6593 4243
e-mail: jana.jankovicova@stupava.sk
2. referát personalistiky a miezd
- zabezpečuje úlohy a činnosti vyplývajúce zo zamestnávateľskej funkcie mesta,
- zodpovedá za dodržiavanie pracovno – právnych a mzdových predpisov mesta,
- vedie kompletnú agendu miezd a personalistiky zamestnancov mesta a volených predstaviteľov mesta, (poslancov Mestského zastupiteľstva Stupava, členov Mestskej rady Stupava, komisií a jej predsedov a tajomníkov, členov Zboru pre občianske záležitosti), pre osoby vykonávajúce zárobkovú činnosť na základe dohôd, pre členov volebných komisií a podobne vypracováva návrh rozpočtu na čerpanie miezd pre vedúceho oddelenia ekonomiky,
- zabezpečuje styk so sociálnymi a zdravotnými poisťovňami a daňovými úradmi ohľadne príjmov zo závislej činnosti,
- vedie evidenciu čerpania mzdových prostriedkov, spracováva štatistické hlásenia o zamestnancoch a čerpaní mzdových prostriedkov,
- pripravuje dohody o prácach vykonávaných mimo pracovného pomeru a vedie evidenciu všetkých uzavretých dohôd,
- vykonáva likvidáciu cestovných náhrad podľa platných právnych predpisov, eviduje spotrebu pohonných hmôt pre všetky strediská podľa vyúčtovaní, ktoré predkladajú zodpovední pracovníci za prevádzku dopravného prostriedku,
- vystavuje odberateľské faktúry a sleduje ich úhrady,
- zabezpečuje evidenciu úhrad miestnych daní a poplatkov uhradených bankovým prevodom, za zriaďovateľa zabezpečuje úkony a spoluprácu so školami a školskými zariadeniami a Krajským školským úradom v oblasti miezd a personalistiky, vypracováva potrebné štatistické výkazy za zriaďovateľa v oblasti miezd a personalistiky podľa potreby,
- zabezpečuje administratívne a ostatné potrebné činnosti pre Rezortný informačný systém na prenos dát zo škôl a školských zariadení v zriaďovateľskej pôsobnosti mesta do centrálnej databázy v správe Ústavu informácií a prognóz školstva,
- zabezpečuje kompletnú agendu dotácií z rozpočtu mesta Stupava vrátane ich vyúčtovaní, zabezpečuje bezhotovostné platby týkajúce sa zverenej agendy (mzdy, odvody na poistné, dane, dotácie a pod.) a hotovostné platby prostredníctvom Slovenskej pošty a.s., spolupracuje s úradom práce v oblasti realizácie rôznych projektov a príspevkov, zabezpečuje tvorbu a čerpanie sociálneho fondu.
Monika Ivánková
1. poschodie, kancelária č. 2.10
Tel.: 02 / 6020 0919, 02 / 6593 4243
e-mail: monika.ivankova@stupava.sk
3. referát dane z nehnuteľnosti
- vykonáva správu dane z nehnuteľností v zmysle platných právnych predpisov a všeobecne záväzných nariadení mesta,
- vedie a zodpovedá za kompletnú agendu daňovníkov tejto dane,
- vymáha nedoplatky na daniach v zmysle platných právnych predpisov, pripravuje rozhodnutia na vydanie exekučných príkazov a zriaďuje záložné právo,
- posudzuje uplatnenie úľav a oslobodení dane z nehnuteľností v rozsahu príslušných právnych predpisov,
- vykonáva a vyhodnocuje kontrolnú činnosť vo veci dane z nehnuteľnosti, vedie úradné záznamy z kontrolnej činnosti,
- rieši žiadosti, sťažnosti a odvolania vo veci dane z nehnuteľnosti v rozsahu platných právnych predpisov a všeobecne záväzných nariadení mesta o dani z nehnuteľnosti.
Mgr. Dominika Mištinová
prízemie, kancelária č. 1.15
Tel.: 02 / 6020 0918
e-mail: dominika.mistinova@stupava.sk
Mgr. Michaela Valentová
prízemie, kancelária č. 1.15
Tel.: 02 / 6020 0918
e-mail: michaela.valentova@stupava.sk
4. referát miestnych daní a pokladňa
- vykonáva správu miestnych daní okrem dane z nehnuteľností v zmysle platných právnych predpisov, pripravuje rozhodnutia o zabratí verejného priestranstva, vedie a zodpovedá za kompletnú agendu poplatníkov týchto daní,
- vykonáva vyhľadávaciu činnosť,
- vymáha nedoplatky na daniach v zmysle platných právnych predpisov, pripravuje rozhodnutia na vydávanie exekučných príkazov,
- vykonáva pokladničnú činnosť v plnom rozsahu, obstaráva, eviduje a uschováva kolkové známky a pokutové bloky, zabezpečuje ich vydávanie a zúčtovanie,
- vykonáva činnosť súvisiacu s kompetenciami mesta v oblasti hazardných hier v zmysle platných právnych predpisov,
- vykonáva povoľovanie výherných hracích prístrojov a lotérií v zmysle platných právnych predpisov,
- rieši žiadosti, sťažnosti a odvolania vo veci miestnych daní v rozsahu platných právnych predpisov a všeobecne záväzných nariadení mesta
- vyrubuje a spravuje daňovú agendu poplatku za rozvoj.
Soňa Vaicenbacher
prízemie, kancelária č. 1.04
Tel.: 02 / 6020 0932
e-mail: sona.vaicenbacher@stupava.sk
5. referát poplatku za odpady
- vykonáva správu miestneho poplatku za komunálne odpady a drobné stavebné odpady v zmysle platných právnych predpisov a všeobecne záväzných nariadení mesta,
- vedie a zodpovedá za kompletnú agendu platiteľov poplatku, vykonáva vyhľadávaciu činnosť,
- zabezpečuje vymáhanie nedoplatkov v zmysle platných právnych predpisov, pripravuje rozhodnutia na vydanie exekučných príkazov,
- rieši žiadosti, sťažnosti a odvolania vo veci poplatku za odpady v zmysle platných právnych predpisov.
Denisa Belošičová
prízemie, kancelária č. 1.14
Tel.: 02 / 6020 0911
e-mail: denisa.belosicova@stupava.sk
Zuzana Jánošíková
prízemie, kancelária č. 1.14
Tel.: 02 / 6020 0915
e-mail: zuzana.janosikova@stupava.sk
6. referát pohľadávok
- zabezpečuje vymáhanie nedoplatkov v zmysle platných právnych predpisov, pripravuje rozhodnutia na vydanie exekučných príkazov,
- rieši žiadosti, sťažnosti a odvolania vo veci poplatku za odpady v zmysle platných právnych predpisov.
Bc. Gabriela Lizalová
prízemie, kancelária č. 1.14
Tel.: 02 / 6020 0941, 02/65934508
e-mail: gabriela.lizalova@stupava.sk