Mestský úrad vedie a jeho prácu organizuje prednosta, ktorý je zamestnancom mesta. Prednostu vymenúva a odvoláva primátor mesta a funkcia sa obsadzuje v súlade so zákonom č. 552/2003 Z. z. o výkone práce vo verejnom záujme v znení neskorších predpisov. Za svoju činnosť zodpovedá primátorovi mesta.
Prednosta mestského úradu plní najmä tieto úlohy:
Mestský úrad vedie a jeho prácu organizuje prednosta mestského úradu (ďalej len „prednosta“), ktorého vymenúva a odvoláva primátor mesta.
Prednosta plní úlohy podľa pokynov primátora mesta a zodpovedá mu za svoju činnosť. Počas neprítomnosti prednostu riadi mestský úrad priamo primátor, ak prednosta písomne neurčil vedúceho zamestnanca, povereného zastupovaním.
Prednosta priamo riadi, koordinuje a kontroluje činnosť vedúcich oddelení a zamestnancov úseku prednostu.
Postavenie, úlohy, spôsob menovania prednostu mestského úradu určuje § 17 zákona č. 369/1990 Zb. o obecnom zriadení v znení neskorších predpisov a Štatút mesta Stupava.
Prednosta okrem toho najmä:
podpisuje spolu s primátorom zápisnice zo zasadnutia mestského zastupiteľstva,
zúčastňuje sa zasadnutí mestského zastupiteľstva a mestskej rady s hlasom poradným,
organizuje prípravu podkladov na zasadnutia mestskej rady a zasadnutia mestského zastupiteľstva,
organizuje vykonávanie rozhodnutí primátora mesta a uznesení mestského zastupiteľstva,
zabezpečuje ekonomický, hospodársky a správny chod mestského úradu a vytváranie podmienok pre prácu zamestnancov mesta,
zabezpečuje jednotný postup oddelení, vrátane ich spolupráce pri plnení úloh,
koordinuje a kontroluje plnenie úloh jednotlivých organizačných útvarov mestského úradu,
zodpovedá za účelné a hospodárne využívanie a dodržiavanie pridelených rozpočtových prostriedkov,
zabezpečuje dodržiavanie všeobecne záväzných právnych predpisov a ďalších normatívnych právnych aktov mesta v činnosti mestského úradu,
zabezpečuje prenesený výkon štátnej správy na samosprávu najmä z hľadiska dodržiavania zákonnosti a podľa potreby navrhuje opatrenia na zlepšenie ich výkonu,
vedie a organizuje operatívne porady a zodpovedá za včasnosť, správnosť a komplexnosť plnenia úloh z nich vyplývajúcich,
rozhoduje o tuzemských pracovných cestách zamestnancov mesta,
predkladá materiály na rokovania mestského zastupiteľstva a jeho poradných orgánov,
zabezpečuje spoluprácu s orgánmi verejnej moci, s inými inštitúciami, ako aj spoluprácu s rozpočtovými a príspevkovými organizáciami mesta v zriaďovateľskej pôsobnosti mesta, s obchodnými spoločnosťami, v ktorých má mesto majetkový podiel, a s inými právnickými osobami, ktorých je mesto zakladateľom, spoluzakladateľom alebo členom,
poskytuje súčinnosť kontrolným orgánom pri vykonávaní kontroly, pri prešetrovaní sťažností a petícií občanov,
vypracúva pracovné náplne pre priamo riadených zamestnancov a zabezpečuje ich aktualizáciu a navrhuje platové náležitosti priamo riadených zamestnancov,
koordinuje prípravu návrhov všeobecne záväzných nariadení a vnútorných predpisov mesta,
na základe písomného poverenia primátorom v rámci zvereného úseku vykonáva kontrolu v zmysle smernice o finančnej kontrole a audite,
zabezpečuje kontakt poslancov mestského zastupiteľstva a organizačných útvarov mestského úradu pri plnení úloh mestského zastupiteľstva, mestskej rady a komisií mestského zastupiteľstva.